MIELI Kriisipuhelin suomeksi

Poista suosikeista
MIELI Kriisipuhelin tarjoaa keskusteluapua suomeksi kriisissä oleville luottamuksellisesti ja nimettömänä. Kriisipuhelin-keskustelu tukee vaikeassa tilanteessa ja helpottaa pahaa oloa. Kriisipuhelin-päivystäjä auttaa soittajaa pohtimaan keinoja oman tilanteen helpottamiseksi, omien voimavarojen löytämiseksi ja ongelmien ratkaisemiseksi. Kriisipuhelin on soittajalle usein ensimmäinen paikka hakea tukea ja apua. Kriisipuhelimen tavoite on ehkäistä itsemurhia.
Kriisipuhelin auttaa esimerkiksi silloin, kun
Kriisipuhelin auttaa esimerkiksi silloin, kun
- elämäsi on juuri muuttunut ja sinun on paha olla,
- olet kokenut järkyttävän tapahtuman,
- koet, ettet jaksa yksin pelon, huolen tai surun kanssa,
- sinulla on itsetuhoisia ajatuksia tai
- olet huolissasi läheisestäsi
-
Ilmottautuminen
Jos kriisipuhelimen linja on varattu, kannattaa yrittää myöhemmin uudelleen.
Jos tarvitset viranomaisapua esimerkiksi hengenvaarallisen tilanteen takia, soita hätänumeroon 112, hakeudu lähimpään päivystykseen tai ota yhteys asuinpaikkakuntasi sosiaali- ja kriisipäivystykseen.Mihin mennessä?
Kriisipuhelimen tavoite on ehkäistä itsemurhia. Se tarjoaa keskusteluapua kriisissä oleville.
Kunnat
Jaa linkki
Yhteystiedot
Aukioloajat
-
MIELI Kriisipuhelin
MIELI Kriisipuhelin tarjoaa keskusteluapua kriisissä oleville luottamuksellisesti ja nimettömänä. Suomenkielinen linja on aina auki.Hinta
MaksullinenMIELI ry ei peri maksua Kriisipuhelimeen soitetuista puheluista. Soittajan oma puhelinoperaattori veloittaa puhelusta soittajan liittymäsopimuksen mukaisen hinnan (pvm/mpm), jonka voi tarkistaa omalta operaattorilta.