/

EtusivuAsiointikanavatMIELI Kristelefon, Kriisipuhelin ruotsiksi
Kristelefon tarjoaa keskusteluapua kriisissä oleville ruotsiksi luottamuksellisesti ja nimettömänä. Kriisipuhelin-keskustelu tukee vaikeassa tilanteessa ja helpottaa pahaa oloa. Kriisipuhelin-päivystäjä auttaa soittajaa pohtimaan keinoja oman tilanteen helpottamiseksi, omien voimavarojen löytämiseksi ja ongelmien ratkaisemiseksi. Kriisipuhelin on soittajalle usein ensimmäinen paikka hakea tukea ja apua. Kriisipuhelimen tavoite on ehkäistä itsemurhia.

Kriisipuhelin auttaa esimerkiksi silloin, kun

  • elämäsi on juuri muuttunut ja sinun on paha olla
  • olet kokenut järkyttävän tapahtuman
  • koet, ettet jaksa yksin pelon, huolen tai surun kanssa
  • sinulla on itsetuhoisia ajatuksia tai
  • olet huolissasi läheisestäsi

  • Ilmottautuminen

    Jos kriisipuhelimen linja on varattu, kannattaa yrittää myöhemmin uudelleen.

    Jos tarvitset viranomaisapua esimerkiksi hengenvaarallisen tilanteen takia, soita hätänumeroon 112, hakeudu lähimpään päivystykseen tai ota yhteys asuinpaikkakuntasi sosiaali- ja kriisipäivystykseen.

    Mihin mennessä?

    Kriisipuhelimen tavoite on ehkäistä itsemurhia. Se tarjoaa keskusteluapua kriisissä oleville.

Yhteystiedot

Aukioloajat

Maanantai:16:00-20:00
Tiistai:09:00-13:00
Keskiviikko:16:00-20:00
Torstai:09:00-13:00
Perjantai:09:00-13:00
  • MIELI Krii­si­pu­he­lin

    MIELI Kriisipuhelin tarjoaa keskusteluapua kriisissä oleville luottamuksellisesti ja nimettömänä. Suomenkielinen linja on aina auki.

    Hinta

    Maksullinen
    MIELI ry ei peri maksua Kriisipuhelimeen soitetuista puheluista. Soittajan oma puhelinoperaattori veloittaa puhelusta soittajan liittymäsopimuksen mukaisen hinnan (pvm/mpm), jonka voi tarkistaa omalta operaattorilta.