/

EtusivuAsiointikanavatSosiaalipalvelujen keskitetty puhelinpalvelu
Ota yhteyttä, jos tarvitset tukea, ohjausta ja neuvontaa arkielämäntilanteissa. Sosiaalipalvelujen keskitetty puhelinpalvelu on sosiaalitoimistojen yhteinen palvelunumero ja palvelee työikäisiä asiakkaita.

Voit ottaa yhteyttä, jos sinulla on esimerkiksi vaikeuksia selvitä arjesta, vaikeuksia päästä elämässä eteenpäin pitkittyneen työttömyyden tai alentuneen työkyvyn vuoksi, ongelmia asumisessa, tarve sosiaalipalveluihin liittyvään ohjaukseen ja neuvontaan tai taloudellisia ongelmia.
  • Ilmottautuminen

    Täydentävää ja ehkäisevää toimeentulotukea voit hakea sen jälkeen, kun olet hakenut perustoimeentulotukea Kelasta.

    Äkillisessä kriisitilanteessa tukea voi hakea myös ilman perustoimeentulotuen hakemista.

    Täydentävää tai ehkäisevää toimeentulotukea voit hakea

    • Kelan perustoimeentulotukihakemuksen yhteydessä, jolloin Kela välittää hakemuksen asuinkunnan sosiaalitoimistoon.
    • Siun soten sähköisessä asiointipalvelussa. Palvelussa voit tehdä hakemuksen, liittää hakemukseen tarvittavat liitteet ja seurata hakemuksesi käsittelyä. Voit myös tarkastella omia toimeentulotuen maksuja.
    • paperilomakkeella.

    Mihin mennessä?

Yhteystiedot

Aukioloajat

Maanantai:10:00-14:00
Tiistai:10:00-14:00
Keskiviikko:10:00-14:00
Torstai:10:00-14:00
Perjantai:10:00-14:00
  • Täy­den­tävä ja ehkäisevä toi­meen­tu­lo­tuki

    Siun sote myöntää alueellaan täydentävän toimeentulotuen ja ehkäisevän toimeentulotuen, joita perustoimeentulotuen asiakas voi tarvita.

    Hinta

    Ilmainen
  • Työi­käis­ten so­si­aa­li­pal­ve­lut

    Palvelee 18–64-v. aikuisia ja perheitä. Autamme, kun tarvitset tukea, ohjausta ja neuvontaa erilaisissa arkielämän tilanteissa

    Hinta

    Ilmainen
  • Vä­li­tys­ti­li­pal­velu

    Välitystilin avulla autetaan asiakasta, jolla on toistuvasti vakavia ongelmia raha-asioidensa hoitamisessa

    Hinta

    Ilmainen