/

EtusivuPalvelutMIELI Kriisipuhelin

Tietoa palvelusta

MIELI Kriisipuhelin tarjoaa keskusteluapua kriisissä oleville luottamuksellisesti ja nimettömänä. Kriisipuhelin-keskustelu tukee vaikeassa tilanteessa ja helpottaa pahaa oloa. Kriisipuhelin-päivystäjä auttaa soittajaa pohtimaan keinoja oman tilanteen helpottamiseksi, omien voimavarojen löytämiseksi ja ongelmien ratkaisemiseksi. Kriisipuhelin on soittajalle usein ensimmäinen paikka hakea tukea ja apua.

Kriisipuhelin auttaa esimerkiksi silloin, kun
  • elämäsi on juuri muuttunut ja sinun on paha olla,
  • olet kokenut järkyttävän tapahtuman,
  • koet, ettet jaksa yksin pelon, huolen tai surun kanssa,
  • sinulla on itsetuhoisia ajatuksia tai
  • olet huolissasi läheisestäsi


Kriisipuhelin-päivystäjät ovat kriisityön ammattilaisia, alan opiskelijoita sekä vapaaehtoisia.

Kenelle

Kriisipuhelimen tavoite on ehkäistä itsemurhia. Se tarjoaa keskusteluapua kriisissä oleville.

Toimi näin

Jos kriisipuhelimen linja on varattu, kannattaa yrittää myöhemmin uudelleen.

Jos tarvitset viranomaisapua esimerkiksi hengenvaarallisen tilanteen takia, soita hätänumeroon 112, hakeudu lähimpään päivystykseen tai ota yhteys asuinpaikkakuntasi sosiaali- ja kriisipäivystykseen.

Lue lisää

Palvelulla ei ole verkkoasiointikanavia

Järjestäjä

Vastuu organisaatio
MIELI Suomen Mielenterveys ry
Tuottaja organisaatio
MIELI Suomen Mielenterveys ry

Hinta

Maksullinen
MIELI ry ei peri maksua Kriisipuhelimeen soitetuista puheluista. Soittajan oma puhelinoperaattori veloittaa puhelusta soittajan liittymäsopimuksen mukaisen hinnan (pvm/mpm), jonka voi tarkistaa omalta operaattorilta.

Paikat

, , , , , , , , , , , ,

Asiointikanavat